ကဗ်ာအေၾကာင္း ေျပာပါတယ္ (၂၂)

ကဗ်ာေရးျခင္းအမႈကို အေလးအနက္ျပဳသူမွာ ျဖတ္သန္းမႈအဆင့္ ၃ဆင့္ရွိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လိုရာအက်ိဳးတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ၊ မိမိစြဲလန္းရာ ကဗ်ာပုဒ္ေတြကိုၾကည့္ၿပီး လိုက္တုပေရးတဲ့အဆင့္။ကဗ်ာေရးဖို႔ပဲသိၿပီး ကဗ်ာဆိုတာကို ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္းရဲ႕အရိပ္ေလာက္ပဲ သိတဲ့အဆင့္။

ဒုတိယအဆင့္က ကဗ်ာကို နဂိုထက္ ပိုပိုသာသာေလး အာသာငမ္းငမ္း ရွိလာၿပီ။ ဒီအတိုင္း ၾကည့္ေနရတာ လွတာေလာက္နဲ႔ မေျပေတာ့ပဲ ခၽြတ္ၾကည့္ခ်င္လာၿပီ။ သဒၵလကၤာရ၊ အတၳလကၤာရေတြ၊ ကာရန္၊ အလကၤာ၊ နိမိတ္ပံု၊ သေကၤတေတြ၊ ကဗ်ာဆိုင္ရာေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္တတ္မွတ္တတ္လာၿပီး ဘာသာစကား ဆိုတာနဲ႔ တိုးေတာ့တာပဲ။ ဘာသာစကားနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ပစၥည္းပါလားလို႔ ေတြ႕ျမင္ရေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္၊ အေရးႀကီးတာ မႀကီးတာကို ခြဲျမင္တတ္လာရတယ္။ အဲဒီမွာ ကဗ်ာအႏုပညာဆိုင္ရာ ဘာသာစကားနယ္ပယ္ထက္ ကဗ်ာကို အသံုးခ်ရာ ႏိုင္ငံေရးအယူဝါဒနယ္ပယ္ထဲ ေရာက္ေကာင္းေရာက္ေနၿပီး ‘ျပည္သူ႔ဘဝ’တို႔ ‘သမိုင္းတာဝန္ေက်’တို႔ စတဲ့စကားလံုးႀကီးေတြရဲ႕ ပေယာဂေအာက္မွာ ေပ်ာ္ပိုက္ဂုဏ္ယူ ဆုရေက်ာ္ၾကား ငါသည္ ကဗ်ာဆရာပါတကားေတြ ဧကန္ျဖစ္ေတာ္မူေလ၏ေပါ့။ တစ္ဘက္မွာလည္း လူနားလည္မယ့္ နိမိတ္ပံုေတြ ရွာရေသး၊ အျခားတစ္ဘက္မွာလည္း အစိုးရမသိေအာင္ လွည့္ဆဲရေသး။တကယ္လည္း တာဝန္ေက်ပါတယ္။ နုိင္ငံေရးတာဝန္ေပါ့။ အႏုပညာတာဝန္ပါ ေက်ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရမလဲေပါ့ေနာ္။ ကိုယ့္မိုးတိမ္မွာ ေဘာင္းဘီမွ မရွိေသးတာပဲ ဆိုသလိုေပါ့။ အႏုပညာမဲ့ရင္မဲ့ အဘိဓမၼာမမဲ့ေစနဲ႔ ဆိုတာမ်ိဳး။ တစ္ဘက္မွာ ‘ေမာ္ဒန္’ ကိုသိျမင္ေတြ႕ၾကံဳခံစားၿပီး တစ္ဘက္မွာ ‘ျပည္သူ႔ဘက္က ရပ္တည္ၿပီး’ ‘ေမာ္ဒန္’ကို တိုက္ခိုက္ၾကတာ။ ဒါဟာ ဒုတိယဆင့္ထဲ ဝင္လာၿပီ။ ျမီးေကာင္ေပါက္အရြယ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကဗ်ာနဲ႔ဘဝ ထပ္တူျပဳလာၿပီ။

တတိယအဆင့္မွာ ကဗ်ာကို ျမင္လာၿပီ။ ေရးသက္ေရာ ေတြးသက္ပါ ဥာဏ္ပါရမီရွိသေလာက္ ရလာၿပီ။ စာေပတန္းဝင္တဲ့ အေရးအသားကေန ကဗ်ာရဲ႕ အႏုပညာကို သဲ့သဲ့ျမင္စြမ္း ျပဳလာၿပီ။ ကဗ်ာကို စာေပရႈေထာင့္ကလြန္ၿပီး ကဗ်ာရႈေထာင့္က ျမင္လာၿပီ။ အႏုပညာရႈေထာင့္က ျမင္လာၿပီ။ ဖန္တီးမႈရႈေထာင့္က ျမင္လာၿပီ။

ဒီအဆင့္ေရာက္သြားရင္ ေသခ်ာသြားပါၿပီလို႔ ဆိုရမေလာက္ပါပဲ။
အဲသလိုပဲလို႔ ထင္တာပဲ။

စဥ္းစားမိတာေျပာပါတယ္။
ကဗ်ာအေၾကာင္းေျပာပါတယ္။

ဇယလ
အဂၤါ ၂၀ မတ္ ၁၈

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>