ကဗ်ာအေၾကာင္းေျပာပါတယ္ (၁၈)

သင္တန္းသားေတြရဲ႕ အက္ေဆးေတြကို တစ္ပုဒ္စီ ထိုင္စစ္ေနရင္းက ရုတ္တရက္ အေမ့ကို သတိရစိတ္ ေပၚလာတယ္။ ပူပူေလာင္လာင္ေန႔လည္ခင္းရဲ႕တစ္ေနရာက တြန္ေနတဲ့ဥဩေၾကာင့္လား။ အိမ္ေရွ႕ကျဖတ္သြားတဲ့ ထီသည္ေဆာင္းေဘာက္က ‘ေက်းဇူးရွင္ ေဖေဖနဲ႔ေမေမ’ေၾကာင့္လား။

ကဗ်ာအေတြး၊ အေရး၊နဲ႔အဖတ္မွာ ဒီကိစၥဟာ အေရးပါတာ အေရးတယူေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ association လို႔ေခၚတဲ့ အာရံုျဖစ္ေပၚမႈတစ္ခုက ေနာက္တစ္ခုကို ခ်ိတ္ဆက္ႏိုးထလာေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥဩသံနဲ႔ ေဆာင္းေဘာက္သံက တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ျဖစ္ၿပီး အေမ့ကိုသတိရမႈဟာ အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ အာရံုႏိုးၾကားမႈ ျဖစ္တယ္လို႔ေျပာလို႔ရေကာင္းရေပမယ့္ မိမိရဲ႕အာရံုစိုက္ေနေသာ္လည္းေသာၾကာေန႔တိုင္း ပံုမွန္ေန႔လည္ခင္းအိပ္ခ်ိန္မွာ အက္ေဆးေတြထိုင္ျခစ္ေနရတာလည္းပါမွာပါ။ ၿပီး၊ အေမနဲ႔ ဖံုးမေျပာျဖစ္ေသးတာရယ္၊ “ေသာၾကာေန႔ဆို သားကို လာလည္ခ်င္ေပမယ့္ သားဟာ ဒီတစ္ရက္ေလးပဲအားၿပီး ေက်ာင္းမသြားရေပမယ့္ ေက်ာင္းအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာ ေမေမသိလို႔ …” ဆိုတဲ့စကားဟာ စိတ္ထဲမွာ နာက်င္မႈတစ္ခုလို၊ အျပစ္စိတ္တစ္ခုလို စြဲေနတာရယ္။

ကဗ်ာဟာ စိတ္ကိုဖြဲ႕တာ ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အရွိစိတ္၊ အသိစိတ္၊ သတိစိတ္နဲ႔ မသိစိတ္တို႔ရဲ႕ ေထြျပားတဲ့ အျပန္အလွန္ဆက္ဆံေနမႈကို သတိျပဳမိတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေထြျပားစိတ္ဟာ တစ္ခုစီတစ္ခုၿပီးတစ္ခုသြားတာမဟုတ္ပဲ နီးစပ္ျမန္ဆန္လြန္းလို႔ အၿပိဳင္လို ျဖစ္လာတာရယ္၊ မ်ဥ္းေျဖာင့္သေဘာမဆန္တာရယ္၊ အဲဒီ ေထြျပားတဲ့အာရံုခံစားမႈကို ေပးခ်င္လို႔ အခ်ိန္စီးေၾကာင္း၊ ဝါက်ဖြဲ႕ထံုး၊နဲ႔ အာရံုရုပ္တို႔ကို ‘ကစား’ လိုက္ျခင္းကိုယ္တိုင္က ‘ဖန္တီးမႈ’ ကိုျဖစ္ေစတာရယ္၊ သရုပ္မွန္ဖို႔အတြက္ ‘သရုပ္မွန္ေရးနည္း’ ကိုဖ်က္လိုက္ရတာရယ္၊ ဒါေတြဟာ နည္းလည္းျဖစ္၊နည္းကိုယ္တိုင္ဟာ အေၾကာင္းအရာလည္းျဖစ္၊ တင္ျပလိုတဲ့အေၾကာင္းအရာကို (ကၽြန္ေတာ့အတြက္ေတာ့) အစစ္မွန္ဆံုးတင္ျပတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။

အဲသလို အာရံုေရာစပ္ေရးနည္းကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေၾကာင္းက်ိဳးဆင္ျခင္မႈ၊ ယုတၱိတန္မႈ၊စတာေတြနဲ႔ လာေျပာရင္ ဒါဟာ စိတ္ရဲ႕သေဘာကိုလည္းနားမလည္ျခင္း၊ ကဗ်ာ(အႏုပညာ)ကိုလည္း နားမလည္ျခင္း၊ ကဗ်ာေရးျခင္းကိုလည္း နားမလည္ျခင္းလို႔ပဲကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။

စဥ္းစားမိတာျပာပါတယ္။
ကဗ်ာအေၾကာင္းေျပာပါတယ္။ ။

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>