ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈ႒ာန Open Mic ကဗ်ာပြဲေလးသတင္း

ရန္ကုန္ျမိဳ႕ Alliance Francaise ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈ႒ာနမွာ ၁၀ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၂ ေသာၾကာနဲ႔ ၁၁ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၂ စေန ညေန ႏွစ္ညေနမွာ Open Mic ကဗ်ာပြဲေလးက်င္းပခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ႒ာနမွာ တစ္ပတ္လံုးက်င္းပခဲ့တဲ့ ျပဇာတ္ဆိုင္ရာ ပညာရွင္ မ်ားနဲ႔ စိတ္၀င္ စား သူမ်ားေတြ႕ဆံုႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲရဲ႕ အဆံုးသပ္အေနနဲ႔ စင္တင္ပြဲေလးလုပ္ဖို႔ မူလကတည္းက စီစဥ္ထားတဲ့ အထဲမွာ Theatre of the Disturbed က (ဒါ႐ိုက္တာ/ျပဇာတ္ဆရာ/ပါေဖါ့မင့္စ္) ကို ဥာဏ္လင္းထက္က ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလးပါထည့္ခ်င္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ၉ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၂ ၾကာသာပေတးေန႔လည္ေလာက္လာေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း `ဟုတ္ကဲ့ ၊ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးပါ မယ္´လို႔ ဂတိေပးလိုက္ပါ တယ္။ သူ႔ဘက္ကလည္း သူသိတဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြကို အေၾကာင္းၾကားမယ္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထံုးစံ အတိုင္း ကိုမိုးေ၀းေပါ့။ ျပီး. . . ကိုမိုးေ၀းကတစ္ဆင့္ ။ . . ။

ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈ႒ာန AF နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ရင္းႏွီးတာၾကာပါျပီ။ အခုကြယ္လြန္သြားရွာျပီျဖစ္တဲ့ AF စာၾကည့္တိုက္မွဴး ဦးဂ်င္မီ (ပန္းခ်ီဆရာ ေက်ာ္ညႊန္႔လင္း/ပါေဖါ့မင့္စ္)က အဲဒီမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ အႏုပညာပြဲတိုင္းကို ဖိတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မအားတာမ်ား ေတာ့မသြားတာမ်ားပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ၊ AF မွာ ကဗ်ာပြဲေလးလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ `အိုေက´ေပါ့၊ `လုပ္ၾကတာေပါ့´ဆိုျပီး `ျပင္သစ္ ကဗ်ာရြတ္ပြဲ – ေႏြဦးညေန´ အစီအစဥ္ေလးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ (႐ုတ္တရက္ခုႏွစ္မမွတ္မိတာသီးခံပါ။ ၂၀၀၄လို႔ထင္ပါတယ္။ ထားပါ။) ကိုျပည့္မင္း ၊ ကိုမိုးေ၀း ၊ ကိုဟိန္းျမတ္ေဇာ္ ၊ ကိုသည္ေမာ္ႏိုင္ ၊ ဆရာေမာင္ေမာင္ေဇယ် ၊ ေဒၚမအိတို႔လည္းပါၾကပါတယ္။ အဲဒီပြဲျပီးလို႔ ထံုးစံအတိုင္း ပြစိပြစိ ေတြေပါ့။ လက္သိပ္ထိုးလုပ္တယ္တို႔ ၊ ဘယ္သူက်ေတာ့ မဖိတ္ဘူးတို႔ ။ အဲဒါနဲ႔ Futurism ႏွစ္ (၁၀၀)ျပည့္ပြဲလုပ္ မယ္ဆိုေတာ့ ကိုလွသန္း၊ ကိုၾကည္ေဇာ္ေအး စသူတို႔ကို တကူးတက ဖိတ္ၾကားပါတယ္။ Slam Poetry မိတ္ဆက္ပြဲတုန္းကလည္း နီးစပ္ ရာေတြနဲ႔ နီးစပ္ရာေတြရဲ႕ ဆက္စပ္နီးစပ္ရာေတြကိုပါ ဖိတ္ပါတယ္။

အဲ . . . ကိုဥာဏ္လင္းထက္လည္းျပင္သစ္ေရာက္ေန ၊ ကိုဂ်င္မီလည္း မကြယ္လြန္ခင္အထိ နာမက်န္းျဖစ္ေနေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လည္း AF နဲ႔ ေတာ္ေတာ္အဆက္ျပတ္သြားပါတယ္။ ၾကာသာပေတးေန႔က ကိုဥာဏ္လင္းထက္ေရာက္လာေတာ့မွ ျပန္ဆက္ျဖစ္တဲ့ သေဘာပါ။

ပထမအစီအစဥ္ကေတာ့ AF ရဲ႕ စားေသာက္ဆုိင္ေျခရင္းက စင္ကေလးမွာ ကဗ်ာပြဲလုပ္မယ္ေပါ့။ ျမက္ခင္းျပင္က စင္ၾကီးမွာ ျပဇာတ္ေတြအကေတြ ေဖ်ာ္ေျဖမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေသာၾကာေန႔က ဘာျဖစ္လဲမသိဘူး ၊ ကဗ်ာရြတ္မယ့္သူေရာ ၊ ကဗ်ာပရိသတ္ေရာ ၊ ျပဇာတ္/အက ပရိသတ္ေရာ ေတာ္ေတာ္ေလးက်ဲေနပါတယ္။ ၆း၄၀လည္းေရာက္လာေရာ ၊ ပြဲကိုစင္ၾကီးမွာ မစ ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြတ္ၾက မယ့္ ကဗ်ာစင္ေလးမွာပဲ စတင္လိုက္ၾကပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈတာ၀န္ခံနဲ႔ ကိုဥာဏ္လင္းထက္ရဲ႕ အမ်ိဳးသမီးတို႔အသီးသီးေျပာၾကျပီးေနာက္ ကဗ်ာပြဲေလးကို ဖြင့္လုိက္ပါတယ္။ စာရင္းထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ထိပ္ဆံုးက ပါေနလို႔ ( ေရးထားလို႔ – ကိုလင္းေ၀းခက္ထင္ပါတယ္) ကၽြန္ေတာ္စ ရြတ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကဗ်ာမဟုတ္ပါဘူး။ ၁ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၂က ကြယ္လြန္သြားရွာတဲ့ စာေပႏိုဘဲလ္ဆုရ ပိုလန္ကဗ်ာ ဆရာမ ဗီဆြာဗာ ရွင္မ္ေဘာ္စတာ Wislawa Szymborska ရဲ႕ `Children of Our Age´ ကဗ်ာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာဘာသာျပန္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ရြတ္ျပီးေတာ့ Pem Skool က သိုးထိန္း (အႏၱိမ) ၊ ေ၀းေခါင္ ၊ ေသာ္ဇင္အံုး ၊ လင္းေ၀းခက္ ၊ စစ္တင္ ၊ ႏွစ္ဆန္းတို႔ရြတ္ျပီး စင္ၾကီးဆီမွာ အကသြားၾကည့္ၾကပါတယ္။ ျပီး ၊ ကဗ်ာစင္ဆီျပန္လာၾကျပီး ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလးဆက္လုပ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဟာ ျပင္သစ္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြေျပာေနတာ စကားအဆက္ျဖတ္မရလို႔ ဘယ္သူေတြရြတ္တယ္လို႔မသိခဲ့ ရပါဘူး။ စကတည္းက Open Microphone လို႔ေျပာျပီးထားတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ဘယ္သူမဆိုတက္ရြတ္ခြင့္ေပးထားျပီးသားပါ။

စေနေန႔မွာေတာ့ ကဗ်ာရြတ္ပြဲကို စင္ၾကီးမွာပဲျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဆိုင္း၀ိုင္းမိတ္ဆက္ပြဲမစခင္ကဗ်ာရြတ္ပြဲနဲ႔ စ လိုက္ပါ တယ္။ လင္းရမၼာ ၊ ေအာင္ပိုင္စိုး ၊ သိုးထိန္း (အႏိၱမ) (ဆရာမွ်ားနီရဲ႕ ကိုဂ်င္မီ လြမ္းခ်င္းကဗ်ာကို ကိုယ္စားတက္ရြတ္) ျပီး ၊ ျပဇာတ္။ ျပီး၊ ကိုေအးကို ၊ ကိုစန္းဦး ၊ ကိုျငိမ္းခ်မ္းဆု ၊ ဦးေအာင္ျမင့္ စသူတို႔ရဲ႕ ပါေဖါ့မင့္စ္ပြဲ။ ပါေဖါ့မင့္စ္ပြဲကို ျမက္ခင္းေပၚက်င္းပေနတုန္းမွာပဲ စင္ေပၚ မွာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲကို ဆက္လုပ္ပါတယ္။ ပါေဖါ့မင့္စ္ပြဲနဲ႔ တစ္ခ်ိန္တည္းတစ္ျပိဳင္တည္းလုပ္တာပါ။ ကိုေစာေ၀ ၊ မယ္ေယြး ၊ ေသာ္ဇင္အံုး ၊ ေမာေႏြ ၊ ဇာတိ(ဖ်ာပံု) ၊ ဟန္လင္း ၊ လင္းနီညိဳ၊ ေအာင္ပိုင္စိုး စသူတို႔ရြတ္ၾကပါတယ္။ (ကၽြန္ေတာ္စာရင္းမမွတ္ထားမိတဲ့အတြက္ က်န္ခဲ့သူေတြရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္မွတ္ဥာဏ္မေကာင္း ၊ သတိမထားလိုက္မိလို႔ပါပဲ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ပါေဖါ့မင့္စ္ကိုလည္း ၾကည့္ေနလို႔ျဖစ္ပါ လိမ့္မယ္)။

ခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ေပ်ာ္စရာပြဲေလးေပါ့။ သာမန္အားျဖင့္ အသံမထြက္ရဲတဲ့အေၾကာင္းေတြကို ကဗ်ာနဲ႔လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရြတ္ၾကတယ္။ ၾကီးစဥ္ငယ္လိုက္လည္းမဟုတ္ဘူး ၊ ရြတ္ခ်င္သူတက္ရြတ္ပဲ။ ဘာကိန္းၾကီးခန္းၾကီးမွမရွိဘူး။ ရြတ္သူကရြတ္မယ္ ၊ နားေထာင္ခ်င္သူကေထာင္မယ္။ အဲသလိုလြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္ AF မွာပဲရဘူးပါတယ္။ American Center နဲ႔ British Council မွာလည္း ကဗ်ာပြဲေတြလုပ္ဘူးပါတယ္။ AF လိုမလြတ္လပ္ပါဘူး။ ေခတ္ကာလနဲ႔လည္း ဆိုင္မယ္ထင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကဗ်ာေရးေဘာ္ေရးဘက္ေတြ ကဗ်ာတက္ရြတ္ၾကတဲ့အခါ သတိထားမိတာက အသံကိစၥနဲ႔ ရြတ္/ဖတ္ျခင္းကိစၥပါ ပဲ။ အသံတိုးေနတာတို႔ ၊ မၾကည္လင္ပဲလံုးေထြးေနတာတို႔ ၊ အျဖတ္အေတာက္ မထိေရာက္တာတို႔ ၊ ေခတၱခဏရပ္နားတာမရွိပဲ ဆက္ တိုက္ဖတ္သြားတာတို႔ ၊ (ပရိသတ္ရဲ႕ နားနဲ႔ ေခါင္းထဲေရာက္ေအာင္မေစာင့္ပဲ ကိုယ္ဖတ္စရာရွိတာကိုပဲ ျပီးေအာင္ဖတ္သြားတာမ်ိဳး) စတာေတြေပါ့ေလ။ ျပီးေတာ့ ၊ သံေျပေလးနဲ႔ ဖတ္မလား ၊ ေအာ္ဖတ္မလား ၊ ခံစားမႈအတိုင္းအသံေျပာင္းဖတ္မလား ၊ ကဗ်ာမဖတ္ခင္ အင္ထ႐ိုဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာေျပာမလဲ ၊ ႐ိုး႐ိုးမတ္တတ္ရပ္ျပီးရြတ္မလား ၊ ေျခဟန္လက္ဟန္ပါမလား ၊ ရြတ္ေနရင္း တစ္ခုခုလုပ္ျပေန မလား ၊ သီခ်င္းစာသားပါရင္ သီခ်င္းစာသားကို သီခ်င္းလိုပဲ ထည့္ဆိုမလား ၊ ကဗ်ာရြတ္ေနရင္း တစ္ခုခုကို ၾကားျဖတ္၀င္ေျပာမလား ၊ မတ္တတ္ထရြတ္မလား ၊ ထိုင္ရြတ္မလား ၊ လွဲရြတ္မလား ၊ စသည္စသည္။ ပသို႔ဆိုေစ ၊ ဒီရြတ္/ဖတ္မႈ အပိုင္းမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကဗ်ာဆရာ/ဆရာမေတြကၽြမ္းက်င္မႈရွိဖို႔ ေလ့က်င့္ရဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ပါ။

ဒီကဗ်ာပြဲေလးအတြက္ AF နဲ႔ စီစဥ္သူမ်ားအားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ၊ မရင္းႏွီးဘူးေသးတဲ့ ကဗ်ာေရးေဘာ္ေရးဘက္ေတြ နဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္သိကၽြမ္းခြင့္ရတဲ့အတြက္ ၀မ္းေျမာက္ေၾကာင္းနဲ႔ မတ္လ ၂၁ ရက္ ၊ ကမာၻ႕ကဗ်ာေန႔က်င္းပဖို႔ အစီအစဥ္မွာလည္း ၀ိုင္း၀န္း တက္ၾကြပါ၀င္ၾကေစလိုေၾကာင္း ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေဇယ်ာလင္း
12 – Feb – 12

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>