ဗ႐ႈိးရဲ႕ဖား

တကယ္ေတာ့ ဒီစာသားဟာ မစခင္ကတည္းက ဆံုးျပီးသား။ ဒါေပမယ့္ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ မသိေတာ့ ဆံုးျပီးသားကို ဒီမွာ ျပန္စလိုက္မိ တယ္။ စ,လိုက္ျပီဆိုမွေတာ့ အဆံုးထိ ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္ရေတာ့မွာေပါ့ ဆိုျပီး (ဘယ္သူဆိုခဲ့သလဲေတာ့မသိ) အခု ဆက္ေရး၊ ဆက္ေတြး၊ ဆက္ေရး၊ ဆက္ေမး၊ ဆက္ေတြး၊ ဆက္ေရးနဲ႔ ဘယ္လိုေရစက္လာၾကံဳမွန္းကို မသိပါဘူး။ သိရင္ တစ္ခါတည္း ေျပာ လိုက္မွာေပါ့။ ဘာလို႔ ဆက္ေရးေနေတာ့မွာလဲ။

ကဲ၊ ဘာေျပာမလဲ၊ ေျပာ။ ေျပာျပီးသြားျပီလား။ ေျပာျပီးသားလား။ ေျပာခ်င္ေသးလား။ ဟုတ္ကဲ့၊ ဘယ္လိုေျပာရမလဲေပါ့ေနာ္။ ဘယ္လိုေျပာတာဟာ ဘာေျပာတာကို ဘယ္လိုေျပာစရာျဖစ္ေစလဲဆိုတာဟာ ဘယ္သူကနဲ႔လည္း ဆိုင္ေသးတယ္ဆိုေတာ့ကာ။ ဘာပဲေျပာေျပာ၊ ေျပာစရာဟာ ေျပာပံုေျပာနည္းမွာ၊ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာပံုေျပာနည္းမွ။ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာပံု ေျပာနည္းကို။ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာပံုေျပာနည္းရဲ႕။ မဟုတ္ဘူး။ ေျပာစရာဟာ ေျပာပံုေျပာနည္း။ ေျပာင္းျပန္၊ ေျပာပံုေျပာနည္းဟာ ေျပာစရာ။ ကဲ၊ ဘာေျပာခ်င္သလဲ၊ ေျပာ။ ေျပာဖို႔အခ်ိန္ရွိေသးလား။ တစ္ေယာက္ ေျပာခဲ့ဖူးသလို နည္းနည္းေစာျပီး၊ သိပ္ေနာက္က်သြားခဲ့ျပီလား။ ေျပာဖို႔ အခ်ိန္လိုေသး လား။ ေျပာဖို႔ အခ်ိန္ကုန္ျပီလား။ ေျပာဖို႔အခ်ိန္နဲ႔ ေျပာတာဟာ အခ်ိန္တစ္ခုတည္း၊ ေနရာတစ္ခုတည္းမွာ အခ်ိန္တူ ေနရာတူရွိသလား။ ဒါက မေမးလည္းေမးရမည့္ေမးခြန္း။ ရွိသလား။ ရွသလား။ ေမးလိုက္မိရင္ ခ်ဥ္ရွဲရွဲသြားလား။ ႐ႈပ္ရင္ရွင္းလိုက္၊ ႐ႈိင္းခ်င္ရႊိဳင္းလိုက္။ ရႊီးမွပဲ။

နတ္ပူးသလို၊ နတ္စီးသလို၊ ဘာသာစကားပူးတာ၊ ဘာသာစကားစီးတာ ၾကံဳဖူးလား။ မထင္မွတ္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ ဘာေၾကာင့္ မွန္း ယုတိၱဟုတ္တိပတ္တိ မရွိသလို ရွိသလိုနဲ႔ ၀င္လာျပီး . . .။ `၀င္လာျပီး´။ ၀င္လာရင္ မျပီးဘူး။ ၀င္လာရင္စ, တာ။ မဟုတ္ရင္ ၀င္လာ ရင္ ဆက္တာ။ `ဆားနဲ႔ပါဘုရား´ ေျပာဖို႔ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ေစာင့္ျပီးမွ ဆက္ရသလို။ ၀င္လာရင္ မျပီးတာ၊ ျပီးရင္ မ၀င္လာေတာ့ဘူးလား။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ၀င္တာနဲ႔ ျပီးတာဟာ တစ္ခ်ိန္တည္း။ အ၀င္ဟာ တာရွည္မခံဘူး။ အခံဟာ လည္း တာရွည္မ၀င္ဘူး။ အခံတစ္ခုခု မရွိရင္ ၀င္လို႔ကို မရတဲ့  အရပ္ေဒသေတြ၊ ေနရာေတြ၊ အေတြးစေပ့စ္ေတြ ရွိေသးတယ္။ သိမႈ ဆိုင္ရာ စၾက(ဆက္ၾကာ) ၀ဠာေဗဒ၏ မေရာက္ ရွိရေသးေသာ ၾကယ္စုဘာသာစကားသံုး အလင္းႏွစ္မ်ား၊ အရံျဂိဳလ္မ်ား၊ အမႊာပူးေနလံုး မ်ား။ အဲဒီဘီဒိုနဲ႔နံရံၾကားမွာ ဘာညပ္ေနသလဲ မသိဘူး။ စၾက၀ဠာၾကီးတစ္ခုလား။ ၀င္လာျပီလားဟင္၊ ၀င္ျပီလား။ အသိဟာ အေခါက္မွာ ခက္ေနေပမယ့္ ၀င္လိုက္ ရင္ေတာ့ ခပ္နက္ နက္ပဲ။ တူးဆြ။ တူး။ ဆြ။ သိျပီလား။ ထိျပီလား။သတိကို လႊတ္ခ်လိုက္။

ဘာမွမေျပာတာဟာလည္း တစ္ခုခုကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ေျပာေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ဘာေျပာခ်င္တာလဲ။ စာေရးသူ၏ရည္ ရြယ္ခ်က္။ ကဗ်ာ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္။ အာေဘာ္။ သီမ။ဆိုလိုရင္း။ ဆိုလိုခ်က္။ ပန္းတိုင္။စာဖတ္သူ။ ကဗ်ာဖတ္သူရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ ဘာပါလဲ။ လာမရည္ရြယ္နဲ႔။ ကိုယ္ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္ေန။ ရည္တိုင္းလည္း ရြယ္လို႔မရဘူး။ ရြယ္တိုင္းလည္း ခ်က္လို႔မရဘူး။ စကားလံုး တစ္လံုးတည္းမွာ အဓိပၸါယ္သံုးခု ပူးကပ္ေနေအာင္႐ိုက္သြင္းထားေပမယ့္ ပင္အပ္တစ္ေခ်ာင္းထိပ္ဖ်ားမွာ အလြယ္တကူကြာဟသြားၾက တယ္။ ဘာေျပာခ်င္တာလဲ။ ဘာရြယ္တာလဲ။ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ။ အဲဒီဘာေတြ ဘာေတြ ဘာေတြ။ ဘာေတြနဲ႔ ညာမေနနဲ႔၊ လွ်ာရွည္ရင္ ခုတ္လိုက္မယ္။ ႐ုပ္ေသးလို ထားရာ ႐ုပ္ေသးလိုေန၊ ကိုယ္ခ်ည္တဲ့ၾကိဳး ကိုယ့္ျပန္႐ႈပ္လို႔ ကိုယ္႐ႈပ္တဲ့ေျခရဲ႕ အက်ိဳးေတြဟာ ကိုယ့္ဆီမွာ မက ဘာညာလာျဖစ္။ ေျပာခ်င္တာ အဲဒါလား။ ဟုတ္ကဲ့၊ အဲဒါလည္းေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ ေျပာခ်င္တဲ့ အထဲမွာ အဲဒါလည္းပါပံုရပါ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ားေထာက္လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ အႏွီပုဂၢိဳလ္ဟာ အဲဒါကိုလည္း ေျပာခ်င္ေနပံုရျပီး အဲသလိုေျပာပံုထဲမွာလည္း ေနခ်င္ေနပံုရပါတယ္။ `ရပါတယ္´၊ `ရပါတယ္´၊ ဘာရမွန္းမသိဘူး။

ဘာကေန ညာ၊ ညာကေန လိမ္၊ လိမ္ကေန လိင္။ လိင္ကိစၥဟာ လိမ္ညာမႈတစ္မ်ိဳးပဲ။ မိမိကိုယ္ မိမိလိမ္၊ သူ /သူမကို လိမ္၊  အသိုင္းအ၀ိုင္းကို လိမ္၊ လူအဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုလံုး၊ ယဥ္ေက်းမႈ (တည္ေဆာက္ထားမႈ)တစ္ခုလံုးကို လိမ္။ ေျဗာင္လိမ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လိမ္။ လိင္စက္ယွက္သလိုလိမ္။ လူအဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ လူရဲ႕ လိမ္ျခင္းဟာ လူနဲ႔လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အျပန္အလွန္ လိင္စပ္ယွက္ျခင္းပဲ။ လိင္စပ္ ယွက္ျခင္းမွာ `အျပန္အလွန္´လိုသလား။ `အတူတကြ´လိုသလား။ `တစ္ျပိဳင္နက္´လိုသလား။ သတိ၊ သတိ။ `လို´ကို၀တ္စႏွစ္လံုးမ ေပါက္လိုက္နဲ႔ ။ လူနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ လိင္စပ္ယွက္ျခင္း ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသလဲ။ လိင္စပ္ယွက္မႈ။ ကာမစပ္ယွက္မႈ။ ကာမတဏွာ အာသာ ေျဖမႈ။ ေကာင္မ မရွိလည္း ကာမရွိရင္ျပီးတယ္။ ဘာျပီးတာလဲ။ ဘာမွမျပီးဘူး။ လုပ္လိုက္ရင္ အကုန္ဟာ အစပဲ။ တစ္ကျပန္စတာ မဟုတ္ရင္ေတာင္မွ တစ္ေထာင့္တစ္ညဟာလည္း အစတစ္ခု၊ အစတစ္ စပဲ။ အဲသလိုေျပာလို႔ရလား။ အဲသလိုေျပာလို႔ရရင္ ဘာလုပ္ခ်င္ သလဲ။ `အျပန္အလွန္´လား၊ `အတူတကြ´လား၊ `တျပိဳင္နက္´လား၊ ဘာအဓိပၸါယ္လား။ သူ႐ုတ္တရက္ ခရီးထြက္သြားပါတယ္၊ အလုပ္ ကိစၥဆိုလားပဲ။

မူလလိုလို အဓိပၸါယ္ေတြ၊ မူလအဓိပၸါယ္လိုလိုေတြ၊ အလွ်ဳိလွ်ဳိထြက္ခြာသြားျပီးၾကတဲ့ ကမာၻၾကီးမွာ ေခတ္မွီပစၥည္းခေနာ္နီ၊ တကၡေနာ္ေလာ္ဂ်ီ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႔ပဲ ရင္ထဲ၊ ေခါင္းထဲ၊ ရင္ေခါင္းထဲ၊ (ဖင္ေခါင္းထဲ)၊ ၀င္ထြက္သြားလာစားေသာက္ေနထိုင္ျပဳလုပ္ဖ်က္ဆီး ရွင္သန္ေသေၾက မွန္မွန္မွားမွား စံမွီစံလြဲ စံခ်ိန္တင္ စံခ်ိန္ေလ်ာ့ စံခ်ိန္ပ်က္ စံရွားတင္ စံုေထာက္ဦးစံရွားလိုစံရွားရတဲ့ၾကား ေနရာတာက ဒိန္းေဒါင္နဲ႔။ ေဒါင္းနင္းလမ္းမွာ ေဒါင္းမင္း ကခဲ့ဖူးေပမယ့္ အေလာင္းမင္းတရားဟာ တစ္ဖက္မွာတရားျပီး အျခားတစ္ဖက္မွာ မတရားတာ ကိုလည္း တရားေသာအားျဖင့္ ေစ့စပ္လို႔မရတာကိုလည္း မေမ့အပ္ဘူးကြယ္တို႔ရဲ႕။

သမိုင္းဟာ စီးျပီးသိပၸံဟာ ဆန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါအျခားဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္။ ဘယ္သူမဆိုဟာ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ပုဒ္ထဲမွာ ဇာတ္လမ္းလုပ္ျပီး ေနထိုင္ၾကီးျပင္းေသဆံုးသြားၾကတာပဲေလ။ သူတို႔ ေသဆံုးသြားၾကတဲ့အခါ ၀င္ကစြပ္ေတြဟာ သူတို႔က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ အခြံေတြထဲ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ၾကတယ္။ ေဟာဟိုမွာ၊ ၀င္ကစြပ္တစ္ေကာင္၊ ေရေဖြးေဖြးသဲေသာင္ေပၚ ျဖတ္ေျပးျပီး ကဏန္းတြင္းထဲ ခုန္ဆင္း၀င္သြားတယ္။ အဲဒါအေတြး၊ အေတြးရဲ႕ အ႐ုပ္။ အေတြးလႈပ္ပံု။ အေတြး႐ုတ္ပံု။ အေတြးအံု။ ဒီမွာ ေခတၱလာခိုလႈံ။ ျပီးရင္ ဗ႐ႈိးဖားလို . . . ပလံု ။     ။

၁၂၊ ဇန္န၀ါရီ ၂၀၀၈

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>